søndag 16. desember 2012

Hyllest til fornuftens fanebærere - Introduksjon


Det nærmer seg slutten på året, og mange har bidratt med å spre fornuft og rasjonalitet. Her kommer min takk til de som har bidratt. Femti personer og institusjoner skal hylles for deres innsats, ikke bare i år, men også i tidligere år.



Det er mange av dere som jobber for å opplyse folk om vitenskap, historie, toleranse og respekt. Noen av dere har det som jobb, andre bruker fritiden sin og noen av dere mottar også hatmailer og sjikane på nettet.

Dere står i fronten for den gode sak, og dere fortjener en takk for den innsatsen dere gjør. Den takken skal dere få her.

Jeg planla egentlig å lage en bloggpost der jeg listet opp de verste sprederne av pseudovitenskap i Norge, men så tenkte jeg meg litt om, hvorfor ikke heller skrive om dem som fortjener ros?

Som sagt så gjort, jeg valgte ut en gruppe på ti mennesker, denne steg til femten, tjue, tretti, og tilslutt satte jeg stopp med femti. Hver dag, fra onsdag til lille julaften skal ti personer hylles for den innsatsen de har gjort med å spre kritisk tenkning.

Det får bli min julegave til dere, noe som selvsagt ikke er tilstrekkelig siden dere ser ut til å gi meg gaver hver dag resten av året.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dikt - så mange spørsmål

 da tidemand og gude malte brudeferden i hardanger hadde de lest avisen hadde de lest om gutten som løp over gangbruen drep denne negeren ro...

Populære innlegg